مادریار

کتاب های جذاب برای پدران جذاب

معرفی کتاب های مفیدی که پدران نیاز دارند مطالعه کنند

 

در گذشته بیشتر نقش تربیت فرزندان با مادران بوده، اما امروزه والدین به میزان یکسان در تربیت فرزندان سهیم هستند.علاوه بر تاثیر انکار ناپذیر نقش مادران در تربیت فرزندان، نوع رفتار پدران با فرزندان خود نیز نقش مهمی در تربیت آن‌ها دارد. بنابراین لازم است پدران نیز برای افزایش اطلاعات خود در زمینه فرزند پروری تلاش کنند. یکی از راه‌های کسب اطلاعات برای تربیت فرزندان با روش‌های صحیح و افزایش مهارت مطالعه کتب مختلف در زمینه فرزند پروری است.

 

 

کتاب های جذاب برای پدران جذاب

اهمیت مطالعه برای پدران و تاثیر آن بر تربیت فرزندان

 

همانطور که قبلا اشاره کردیم مطالعه کتب مختلف تربیتی در زمینه فرزند پروری  تاثیر بسزایی در آموزش اصول تربیتی به پدران دارد. با مطالعه این کتب پدران می‌توانند با :

رفتار‌های فرزندان در دوره‌های مختلف زندگی

نحوه رفتار متناسب در برابر درخواست‌های فرزندان و به طور کلی با روش‌های صحیح تربیت فرزندان آشنا شوند.

اگر نگاهی به تمایلات شخصیتی کودکان داشته باشیم، متوجه می‌شویم که فرزندان ما در سنین نوجوانی تمایل دارند مانند همسالان خود باشند، اما اغلب برای آینده والدین خود را الگو قرار می‌دهند.

پدران علاوه بر اینکه الگوی شخصیتی پسران خود هستند در برخی موارد تاثیرات بسیار زیادی بر روی آینده و رشد شخصیتی دختران خود دارند.علاوه براین فرزندان نیز نقش مهمی در سلامت روح و روان پدران ایفا می کنند. به عنوان مثال اگر به زندگی برخی زنان قدرتمند و برجسته تاریخ در زمینه‌های مختلف نگاه کنیم مانند: هیلاری کلینتون و مادلین آلبرت، متوجه نفوذ زیاد پدرانشان بر روی آنها می‌شویم.

با توجه به مواردی در خصوص نقش پدر در تربیت فرزندان گفته شد، بیش از پیش به اهمیت مطالعه در زمینه تربیت فرزندان برای پدران پی می‌بریم.

 

لیستی از بهترین کتب تربیتی برای پدران 

 

 

 

آنچه مردان درباره بارداری نمی دانند اثر تیم مانجیم

 

کتاب های جذاب برای پدران جذابمعرفی اجمالی کتاب:

 

شما به تازگی خبر پدر شدن خود را شنیده‌اید.
شادمانی، ترس، غرور و عدم اعتماد به نفس، احساسات ضد و نقیضی هستند که با این خبر به سراغ شما آمده‌اند و به دنبال پاسخ این سوال‌ها هستید:
-چگونه به نیازهای روحی و جسمانی نوزادتان رسیدگی کنید؟
-اگر در نگاه اول عشق به فرزند را حس نکردید اشکال کارتان چیست؟
-نوزادتان با گریه های مختلفش می خواهد چه پیامی را به شما برساند؟
اگر در جریان آنچه برای همسرتان در دوران بارداری رخ می دهد باشید، بهتر می توانید از همان قدم های اول او را حمایت کنید. با خواندن این کتاب از چگونگی رشد جنین باخبر می شوید و در می یابید چرا همسر باردارتان به راحتی افسرده و غمگین می شود. کتاب (اولین بار برای پدرها) شما را با آزمایش های بارداری، دست اندرکاران و وسایل و ابزار مخصوص به دنیا آوردن نوزاد آشنا خواهد کرد. با خواندن این کتاب و کمی کار و تلاش می توانید همان پدری باشید که آرزوی داشتنش را می کردید.

 

 

چگونه می توان پدر بهتری بود؟ اثر جمعی از نویسندگان انتشارات فنی ایران

 

کتاب های جذاب برای پدران جذاب

معرفی اجمالی کتاب:

 

مجموعه «کتاب راهنما» اطلاعات مفیدی درباره ازدواج موفق، روش‌هایی برای پذیرش سوگ، حل اختلاف خانوادگی، پدر موفق بودن، غلبه بر افسردگی، مدیریت خشم، و رویارویی کودکان با فجایع و اتفاقات بد را در اختیار خواننده قرار می‌دهد. در هر کتاب، ابتدا به مشکلات اشاره و سپس برای هریک راهکاری ارائه می‌شود. تمرین‌های کوتاه به خواننده کمک می‌کند تا با پاسخ دادن به سؤالات و مقایسه آن‌ها با پاسخ‌های اعضای خانواده به راه‌حل عملی دست یابد.

نقش پدر در مراقبت و تربیت کودک اثر: ویلیام سیزر

کتاب های جذاب برای پدران جذاب

 

معرفی اجمالی کتاب:

 

مایه اصلی این کتاب، تأکید بر روابط و مناسبات پدر با فرزند است که نه بهتر از روابط مادر و نه کمتر از آن است؛ بلکه متمایز از آن می‌باشد و همین اختلاف، برای کودک مفید واقع می‌شود. در دنیای تجاری امروز که به نظر می‌رسد انسان می‌تواند یکجا به همه خواسته‌هایش دست یابد، پدران بین کسب موفقیت حرفه‌ای و موفقیت خانوادگی گیر افتاده‌اند. پدران! بگذارید واقعیتی را از زندگی پدری با شما در میان بگذارم، واقعیتی که متأسفانه کشف آن برای من به اندازه پرورش شش فرزند طول کشید: شما نمی‌توانید همه‌چیز را یکجا داشته باشید. زنان نمی‌توانند؛ مردان نیز نمی‌توانند. پدران باید در مورد کار و نقش خود در خانه، یکی به نعل بزنند و یکی به میخ. پدران زیر فشار اقتصادی هستند تا نانی برای سفره‌شان فراهم کنند، با این‌حال خودشان کمتر فرصت می‌یابند تا سر سفره حاضر شوند. من توصیه‌هایی عملی به شما ارائه خواهم نمود تا به درستی با مسئله کار برخورد کنید و بر این مشکل فایق آیید.

 

 

رابطه ی پدر و پسر اثر: هری‌ اچ هریسون

 

 

کتاب های جذاب برای پدران جذاب

 

معرفی اجمالی کتاب:

راه های تربیت پسران برای زندگی شامل:

دویست و نود و شش نکته برای پدران درباره تربیت پسران . در بخش‌هایی از این کتاب می خوانید: – یادش بده که موفقیت در صورت وجود نا ملایمات ارزشمند است . – به خاطر داشته باش ، ارزش‌هایی را که حالا به او یاد می دهی ، بعدا در دوره جوانی به کارش خواهند آمد – وجود هر گونه رفتار ناجوانمردانه و روحیه غیر ورزشی را در او تحمل نکن، در غیر این صورت ، تمام عمرش همین گونه خواهد بود – به او بیاموز که می تواند از شکست هم به اندازه موفقیت درس بگیرد. – به او صبوری کردن و تحمل را بیاموز – وقتی به او زور می گویی و قلدری می کنی ، او را یک زورگو و قلدر بار می آوری – او باید درک کند حرف و قولش سند است و به قولش متعهد باشد. – با او مسابقه بده . هیچ وقت روزی که از شما می برد را فراموش نخواهد کرد. و…..

 

رابطه پدر و دختر اثر: هری اچ هریسون

 

کتاب های جذاب برای پدران جذاب

معرفی اجمالی کتاب:

 

برای بزرگ کردن یک دختر، نیاز به وجود هر دوی والدین (پدر و مادر) هست. مادری که به او نشان دهد چگونه یک زن باشد و پدری که به او نشان دهد چگونه مستقل باشد. کار پدر، آن است که دخترش را شجاع و نترس بار بیاورد و این همه را طوری به او القا کند که احساس زیبایی به او دست دهد. به او احساسی از ماجراجویی، حس امنیت و اعتماد به نفس بدهد. رابطه‌ی بین پدر و دختر، بسیار ساده است. دختر، برای همه عمر، عاشق پدرش خواهد بود و به وی کاملاً اعتماد خواهد کرد. برای آنکه پدر، اولین عشق و اولین قهرمان دختر و اولین مرد زندگی‌اش است.

 

 

پدر یک دقیقه‌ای اثر: اسپنسر جانسون

 

کتاب های جذاب برای پدران جذابمعرفی اجمالی کتاب:

 

این کتاب یعنی پدر یک دقیقه ای تقریبا یک کتاب یک دقیقه ای است. در این کتاب قصه زندگی یک مرد توسط اسپنسر جانسون گفته می شود و نشان می دهد که آن پدر چگونه شرایطی را فراهم می کند که پدر بهتری باشد و بهترین شیوه تربیت فرزندان را داشته باشد. تحسین یک دقیقه ای، اهداف یک دقیقه ای و توبیخ یک دقیقه ای تکنیک های موجود در این کتاب هستند که به شما کمک خواهند کرد که هم پدر خوبی باشید و هم اعتماد به نفس، شادمانی و رضایت خاطر را در فرزندانتان رشد دهید.

 

بخشی از کتاب پدر یک دقیقه ای

 

خلاصه سرزنش های یک دقیقه ای
سرزنش یک دقیقه ای زمانی خوب عمل می کند که:

1- به فرزندانم از قبل می گویم که می خواهم به خاطر رفتار غیر قابل قبولی که داشتند سرزنششان کنم و آنان را تشویق می کنم که به همین نسبت با من روراست باشند.

2- با صراحت در مورد رفتار نادرستشان صحبت می کنم.

3- قاطع و مطمئن به فرزندانم توضیح می دهم که چه احساسی در مورد کاری که انجام داده‌اند دارم.

4- به مدت چند ثانیه که طولانی و ناراحت کننده به نظر می رسد، سکوت می‌کنم تا آنان بتوانند احساس مرا درک کرده و خود آن را حس نمایند.

 

جملات برگزیده کتاب پدر یک دقیقه ای

 

  • آنچه حائز اهمیت است این نیست که: من در مورد فرزندانم چگونه می اندیشم، بلکه مهم آن است که: فرزندانم نسبت به خود چه اعتقاد و باوری دارند.
  • بهترین روش برای آنکه بچه‌ها اعتقاد پیدا کنند که موفقند آن است که خود را موفق تصور کنند و ببیند!
  • ما همان می شویم که به آن می اندیشیم.
  • دو هدف اصلی من به عنوان یک پدر آن است که به فرزندانم کمک کنم تا برای خود احترام قائل شوند و با دیسیپلین باشند.
  • بچه‌ها هرچه بیشتر خود را دوست بدارند بیشتر دوست دارند که رفتار درستی از خود نشان دهند.
  • بهترین شیوه ای که می توانم فرزندانم را وادار به گوش دادن کنم آن است که خودم به آنان گوش بدهم.
  • تفاوت بزرگی میان دوست داشته شدن و دوست داشتنی بودن وجود دارد.

 

پدر و دختر اثر: هری اچ هریسون جی

کتاب های جذاب برای پدران جذاب

معرفی اجمالی کتاب:

 

کتاب از سری کتاب های روان شناسی کاربردی است . کتابی به زبان ساده با جملاتی کوتاه که سعی دارد پدر و مادرها را آگاه کند .این کتاب به صورت مشخص با مخاطب قرار دادن پدران به رابطه بین پدر و دختر می پردازد

در تربیت یک دختر هر دوی والدین مسئول هستند. مادر می‌تواند به او زن بودن و پدر می‌تواند به او استقلال را بیاموزد. پدر مسئول است تا دخترش را شجاع و قوی تربیت کند و به گونه‌ای رفتار کند که احساس زیبا بودن به او دست بدهد. به او یاد بدهد چگونه ماجراجویی کند و اعتماد به نفس و حس امنیت به او بدهد. رابطه‌ی پدر و دختر رابطه‌ای ساده است. دختر تا آخر عمر پدرش را دوست خواهد داشت و به او اعتماد می‌کند. چرا که او اولین عشق، اولین قهرمان و اولین مرد زندگی‌اش است.

پنج کلید طلایی در کتاب پدر و دختر
1- همیشه در کنارش باش.
2- به مادرش افتخار کن و به او احترام بگذار.
3- تمام لحظات با او بودن را ارزشمند بشمار.
4- فراموش نکن برایش دعا کنی.
5- پادشاه او باش.

کتاب پدر و پسر

راهکارهای ساده برای تربیت پسران اثر: هری اچ هریسون جی

کتاب های جذاب برای پدران جذاب

معرفی اجمالی کتاب:

 

در کتاب پدر و پسر، راهکارهایی ساده برای تربیت پسران ارائه شده است.

 

بخشی از کتاب

 

باید مرد باشید تا بتوانید پسرتان را به یک مرد تبدیل کنید. پدر وظیفه دارد تا مسئولیت‌پذیری، شجاعت، غرور و در عین حال ملاطفت را به پسرش بیاموزد. برای رشد پسران جوان هیچ دستورالعملی وجود ندارد؛ تنها با عشق بی قید و شرط و روح جستجوگرش رشد می‌یابد. اما سفرش به سوی مرد بودن از همین ابتدا آغاز می‌گردد. از همان لحظه‌ای که به پدرش می‌نگرد و می‌گوید من «می‌خواهم همانند او باشم».

پنج کلید طلایی در کتاب پدر و پسر:
1- تنهایش نگذار.
2- به جای اینکه دوستش باشی پدرش باش؛ اگر تفاوت این دو را نشناسی به جای آموزش انضباط و ترتیب، بیشتر او را سردرگم خواهی کرد.
3- همسر مهربانی باش و هرگز توجه و احترام به مادرش را فراموش نکن.
4- شام را در خانه صرف کن.
5- پادشاه زندگی‌اش باش.

 

پدران توانا، دختران قوی اثر: دکتر مگ میکر

 

کتاب های جذاب برای پدران جذاب

معرفی اجمالی کتاب:

 

این اثر حاصل بیش از ۲۰ سال تجربه‌ی حرفه‌ای او در ارائه‌ی مشاوره به دختران است. دکتر مگ میکر در کتاب پدران توانا، دختران قوی می‌گوید که ارتباط زنان جوان با پدران خود از آنچه فکر می‌کردیم مهم‌تر است. دخترها برای تبدیل شدن به زنانی قوی و با اعتماد به نفس، به توجه، حمایت، تشویق و دانایی پدران خود نیاز دارند.

 

مسائلی که با مطالعه این کتاب می‌آموزیم:

 

  • ویژگی‌های اساسی پدران قوی و اینکه چگونه این ویژگی‌ها را پیدا کنیم.
  • الگوهایی که دخترها از پدر خود می‌گیرند.
  • حقیقت درمورد قوانین خانگی (درست است که دختران اعتراض می‌کنند، ولی قوانین را دوست دارند).
  • اهمیت این موضوع که برای دختر خود قهرمان باشید.
  • بزرگ‌ترین اشتباهاتی که پدرها می‌توانند مرتکب شوند و چطور آنها را جبران کنید.
  • این حقیقت که دخترها برای رسیدن به بلوغ به راهنمایی پدران خود نیاز دارند.
  • چطور پدرها می‌توانند به دختر خود کمک کنند تا از تصمیم‌های بد و اشتباه دوری کنند.
  • چطور اعتماد یا بی‌اعتمادی پدر می‌تواند روی دخترها تأثیر بگذارد.
  • روش‌های ارتباطی خاص برای گذشتن از مراحل مختلف زندگی دختر.
  • داستان‌هایی واقعی درمورد «دختران گم‌گشته» و اینکه چطور با کمک پدر به زندگی بازگشتند.

 

درآخر

 

با توجه به نقش کلیدی پدران در تربیت فرزندان و شکل گیری شخصیت آن‌ها، لازم است پدران هم مانند مادران به اصول و قواعد تربیتی کودکان آگاه باشند، تا بتوانند فرزندان خود را به شیوه درست تربیت کرده و برای حضور مفید در جامعه آماده کنند.

توصیه ما به پدران مطالعه کتب مختلف تربیتی و بکارگیری موارد ذکر شده است.

تربیت فرزندان با اصول صحیح علاوه بر اینکه به رشد شخصیت فرزندانمان کمک خواهد کرد، در نهایت منجر به شکل‌گیری جامعه سالم‌تر و با‌نشاط‌‌‌ در آینده خواهد شد.

 

 

نظرات و تجربیات شما

ایمیل شما نمایش داده نمیشود.