مادریار

فست فود در دوران بارداری

همه چیز درباره مصرف فست فود در زمان حاملگی

خوردن فست فود در سه ماهه اول بارداری

ماه های اول از مهمترین دوران بارداری محسوب می‌شوند. زیرا در این زمان است که جنین شروع به تشکیل شدن و تکامل یافتن خواهد کرد و سلولها با سرعت بسیار زیادی تقسیم می شوند.در این زمان باید بیشتر از زمان های دیگر نسبت به تغذیه خود حساس باشید تا تحت تاثیر عوامل نامناسب محیطی قرار نگیرید. فست فودها جزئی از غذاهای محبوب همه محسوب می‌شوند.اما  مضرات زیادی دارند که باید از آنها دوری کنید. فست فودها دارای مقدار زیادی نمک،قند،چربی و مضر هستند که برای مادر و جنین ضرر دارد.برای خوردن فست فود به نکات زیر توجه کنید:

  • نباید همه نوع پیتزا مصرف کنید و فقط از پنیر موتزارلا استفاده کنید.هرگز از پنیرهای کاممبر،بری، دانمارکی ،استیلتون که دارای باکتری های زیادی هستند استفاده نکنید.
  • اگر نمی توانید در مقابل خوردن پنیر مقاومت کنید آن را در مایکروفر گذاشته ودر درجه بالا حرارت دهید تا باکتری آن را از بین ببرد.
  • از خوردن سوسیس و کالباس در دوران بارداری خودداری کنید زیرا دارای باکتری های فراوانی هستند.
  • از خوردن پپرونی ها که دارای نیتریت و نیترات هستند هم دوری کنید.
  • فست فود مملو از چربی است پس از خوردن بیش از اندازه آن دوری کنید.
  • در مورد تازگی مواد اولیه فست فود مطمئن شوید.
  • اگر می خواهید فست فود بخورید، حتما  به رستوران های معتبر مراجعه کنید.

خوردن فست فود در سه ماه اول بارداری اصلا به خانم ها توصیه نمی شود. اما اگر خیلی به فست فود علاقه داشته یا ویار فست فود دارید، باید مقدار خیلی کمی مصرف کنید و به جای آن مواد سالمی بخورید که جای مضرات فست فود را در بدن شما بگیرد. حتماً به سلامتی نوزاد خود اهمیت دهید و از خوردن این فست‌فودها دوری کنید.

فست فود در بارداریخوردن فست فود در سه ماهه دوم و سوم بارداری

در ماههای آخر بارداری و رشد جنین فشار زیادی به دستگاه گوارش وارد می شود، معده اسیدی می شود و توان برای هضم غذا را از دست می دهد. پس باید به طور جدی مصرف فست فودها را کاهش دهید. با خوردن فست فود نوزاد شما ممکن است به بیماری‌های مختلفی مبتلا شود. با رعایت نکات و مشورت با پزشک خود مصرف فست فود را می توانید به راحتی کاهش دهید.

عوارض خوردن فست فود در بارداری

خوردن فست فود عوارض زیادی برای مادر و جنین در دوران بارداری دارد شامل:

  • فست فودها هیچ مواد مغذی ندارند بلکه مواد مضر زیادی هم دارند. با مصرف آنها ارگانهای قلب،مغز استخوان های جنین تحت تاثیر قرار می گیرد.
  • چاقی بیش از اندازه که منجر به زایمان زودرس ، سقط جنین،  وزن زیاد نوزاد  و نقص عضو جنین می شود.
  • با داشتن رژیم غذایی نامناسب باعث ایجاد عادات نادرست در نوزاد شده ، بر الگوی غذایی او تاثیر می گذارید.
  • طبق تحقیقات محققان و پزشکان، فرزندان افرادی که فست فود مصرف کرده اند بیشتر در معرض بیماری های خطرناک مثل آسم و آلرژی قرار می گیرد.
  • والدین با مصرف فست فود، شیمی مغز فرزندان خود را تغییر می‌دهد. به طوری که برنامه‌ریزی بدن آنها عوض می شود و آنها دیگر با خوردن غذاهای سالم حس خوبی را تجربه نمی‌کند و ذهنیت و اندام غلطی پیدا می‌کنند.
  • با خوردن غذاهای ناسالم میل خیلی خیلی بیشتری نسبت به آنها پیدا می کنید و ترک آن ها برای شما بسیار دشوار می شود و باعث می شوید این امر تاثیر بسیار بدی در رشد جنین بگذارد.
  • سوء هاضمه و نفخ پیدا می کنید و سلامت گوارش شما به خطر می‌افتد.
  • با خوردن غذاهای پر قند و پرکالری احتمال مبتلا شدن به دیابت بارداری در شما بالا میرود.
  • بروز ناهنجاری های ژنتیکی و بیماری های قلبی
  • بیماری ADHD در جنین و مشکلات مغزی
  • تاثیر بر روی عدم تمرکز،عصبانی بودن،مشکلات یادگیری،مشکلات تغذیه،عوارض جسمی و روحی،عدم یادگیری، چاقی و اضافه وزن در زندگی جنین

میزان مجاز مصرف فست فود در بارداری

حتماً باید مقدار خوردن فست فود را کنترل کنید. و بسیار کاهش دهید.تا تاثیرات بسیار بدی روی جنین نداشته باشد. و سپس خوراکی های سالم را جایگزین فست فود کنید. به هر گونه که می توانید از خوردن فست فود دوری کنید تا یک عمر پشیمان نشوید.

راهکارهایی برای کاهش ویار فست فود

معمولاً همه خانمها در دوران بارداری به غذاهای مختلف تمایل پیدا میکنند که باید از مصرف زیاد آنها جلوگیری کرد.
●استفاده از میان وعده های سالم، استفاده از آجیل، میوه،تخم آفتاب گردان، بادام، گردو،ویتامین های مختلف وغذاهای سالم جایگزین مفیدی برای فست‌فودها هستند.
●نخوردن غذاهای سرخ کردنی
پیاده روی،ورزش و پرت کردن حواس از خوراکی های غیرمفید باعث میشود که از مصرف غذاهایی مثل فست فود دوری کنید.
●همیشه سلامت نوزاد خود را در اولویت قرار دهید.
●نوشتن برنامه غذایی روزانه مناسب با مشورت پزشک
●مصرف غذاهای سالم و مفید برای جنین
●حفظ آرامش و نداشتن استرس و انجام ورزش‌هایی مثل یوگا

فست فود در بارداریفست فود در بارداری و سلامت جنین

رژیم غذایی مادر روی جنین تاثیر بسیار  زیادی خواهد گذاشت. شما باید از طریق مشورت با پزشک خود و رعایت نکات و اصول دوری از ویار فست فود، به طور کامل از خوردن فست فود دوری کنید و حتماً برای خوردن مقدار حتی اندکی فست فود هم با پزشک متخصص خود مشورت داشته باشید. این را به یاد داشته باشید که حتی بعد از مصرف مقدار کمی از فست فود هم با خوردن غذاهای سالم، این ویار ناسالم را جبران کنید تا برای سلامتی نوزادتان نگرانی نداشته باشید.

رابطه فست فود و سقط جنین

فست فود اثرات مخربی روی عملکرد بدن مادر و جنین می گذارد.گاهی هم باعث مرگ جنین می‌شود و همین طور مشکلاتی بعد از زایمان برای مادر به وجود می آورد. مصرف فست‌فود بسیار خطرناک است و شما باید در مصرف آن بسیار دقت کنید. تا می توانید آن را کاهش دهید و به جای آن غذاهای مناسب و سالم مصرف کنید تا این غذاهای خوشمزه ولی مضر باعث سقط جنین و یک عمر پشیمانی برای شما نشود.چراکه موادی که در تهیه فست فود استفاده می شود برای جنین بسیار خطرناک است.

در آخر برای داشتن نوزادی سالم و زایمانی آسوده حتما نکات تغذیه ای این دوران را رعایت کنید و مطمعن باشید به راحتی می توانید عادات بد را کنار بگذارید و از هر استرسی دوری کنید.

نظرات و تجربیات شما

ایمیل شما نمایش داده نمیشود.