مادریار

مشکلات همسران در رابطه جنسی

والدین آینده، با مسائل و مشکلاتی در رابطه زناشویی خود روبرو هستند که...

امروزه به دلیل مشکلات اقتصادی و مشغله های زیاد، کسی فرصت یا برای داشتن رابطه جنسی با همسرش ندارد.به همین دلیل مشکلات همسران در رابطه جنسی به وجود می آید.این زیاد خوب نیست و کم کم منجر به طلاق عاطفی می شود.مشکلات همسران در رابطه جنسی باید سریع رفع شود زیرا این کار برای زن و شوهر مانند آب روی آتش آرامش بخش است و باعث آرام سازی فیزیکی،جسمی،روحی وعاطفی می گردد و همسران را برای پدر و مادر شدن آماده می کند.

در آمیزش چه اختلالاتی ممکن است رخ دهد؟

تحقیقات نشان داده است که زنان زودتر از مردان دچار مشکلات در رابطه جنسی می شوند.این امر می تواند به دلیل بی توجهی مردان به کیفیت رابطه باشد.

آمیزش کسل کننده می شود.

بیشتر زنان ادعا می کنند که بعد از یک یا دو سال پس از ازدواج، دیگر هیجانی برای انجام رابطه جنسی ندارند و فقط یک کار کسل کننده و تکراری است.این مشکل به دلیل نداشتن خلاقیت اتفاق می افتد.

تفاوت در نیاز به داشتن آمیزش

یکی از مشکلات همسران در رابطه جنسی این است که مردان بیشتر علاقه به داشتن رابطه دارند و گاهی آن را فقط برای رفع نیاز انجام می دهند.مردان برای اینکه شاد باشند نیاز به غذا،احترام و رابطه جنسی دارند.اما زنان بیشتر از داشتن خود رابطه به احساس امنیت،حمایت عاطفی و عشق نیاز دارند.

بنابراین فرق است بین نیاز های همسران،اگر به نیاز های هم توجه نکنید با مشکلاتی رو به روخواهید شد.

آیا زوج هایی هستند که اصلا رابطه جنسی با هم ندارند؟

گاهی زوجین به پزشک مراجعه می کنند و ابراز می کنند که یک سال است که رابطه جنسی نداشته اند.باید بدانید که تنها نیستید و خیلی از زوج ها به دلایل مختلف دیر به دیر به رابطه جنسی رو می آروند.شاید به دلیل مشغله ها،افزایش سن یا نداشتن فرصت قید با هم بودن را زده باشند.

اسپاسم واژن

گاهی ممکن است واژن زن اسپاسم داشته باشد و عضلات واژن خود به خود سفت و محکم بشوند.در این حالت زن کنترلی روی شل کردن عضله ندارد.

هنگامی گه اسپاسم واژن اتفاق می افتد،رابطه جنسی برایش دردناک است.مردان در این لحظه باید کمی صبر کنند.

مشکلات همسران در رابطه جنسیخستگی زیاد

زنان و مردان امروزه باید برای گذران زندگی خیلی تلاش کنند.بنابراین زیاد خسته می شوند.ممکن است موقع درخواست یکی از زوجین طرف مقابل بگوید که الان خسته ام و باشد برای روز دیگر.این اصلا خوب نیست و توجه نکردن به رابطه جنسی برای هر دو نفر مشکلات روحی و جسمی به وجود می آورد.

رابطه برنامه ریزی نشده

گاهی مردان و زنان برای داشتن رابطه برنامه ریزی می کنند و اگر یکی از زوجین درخواست رابطه برنامه ریزی نشده داشت، از طرف مقابل رد می شود.مثلا وقتی قرار است صبح زود برای کار بیدار شوید یا بچه ها در منزل هستند،ممکن است یکی از زن یا شوهر نپذیرد.این باعث بروز مشکل می شود.

ذائقه جنسی

ذائقه جنسی افراد با هم فرق می کند.یکی سکوت را دوست دارد ولی آن یکی دوست دارد حین رابطه صحبت کند.یکی شوخی های جنسی را می پسندد و آن یکی نه.گاهی همسران فکر می کنند که باید با هم هماهنگ باشند و این باعث بروز مشکل می شود.بهتر است تفاوت سلیقه ها را بشناسید، راجع به آن ها باهم گفتگو کرده و به تفاهم برسید.

ناسازگاری

مطالب مرتبط

گاهی به دلیل افزایش سن،پیری و یا از بین زفتن توان بدنی یکی از زوجین قادر به سکس لذت بخش تری نباشد.باید سعی کنید با تغییرات شما نیز تغییر کنید و راه حل آن را بیابید.

نداشتن شور و هیجان

به دلیل اینکه همسرتان را درست نمی شناسید.برایش وقت نمی گذارید و با هم حرف نمی زنید.زندگی روتین دارید و همه زندگی اتان تکنولوژی شده است.دیگر شور و هیجانی برای با هم بودن ندارید.کمی تامل کنید و اگر زندگی زناشویی اتان برای اتان با ارزش است آن را درست کنید.

مشکلات همسران در رابطه جنسینداشتن صمیمت جنسی

گاهی پیش می آید که زوجین بر سر موضوعی تفاهم ندارند و ممکن است مشاجره نیز داشته باشند.در این صورت بعد از اتمام دعوا هیچ یک از زوجین تن به رابطه نمی دهد.شاید یکی از همسران موضوع را فراموش کرده باشد ولی دیگری دلخور است و نیاز به زمان دارد تا بتواند آرامشش را برگرداند.

غرور بی جا

در قدیم می گفتند که خوب نیست اگر زن نیاز جنسی خود را به مرد اعلام کند و آن را قبیح می دانستند.هنوز هم افرادی وچود دارند که تصور می کنند که اگر ابراز محبت و درخواست از طرف زن باشد،باعث شکستن غرورش خواهد شد.اینکه مردان همیشه خودشان شروع کننده رابطه باشند کمی برای آن ها خسته کننده است.

انتظارات بی جا

گاهی زوجین به دلیل دیدن کلیپ های سکسی از هم انتظارات و توقعات بی جا پیدا می کنند.بعضی از کار ها فقط جلوی دوربین قابل اجرا است و در زندگی واقعی وجود ندارد.

 راه حل مشکلات آمیزشی چیست؟

فکر نکنید که مشکلات همسران در رابطه جنسی غیر قابل درمان است.بسیاری از اختلالات قابل حل شدن هستند.

چکار کنیم کسل کننده نباشد؟

برای اینکه رابطه کسل کننده نباشد بهتر است هر بار از یک روش جدید برای بر قراری رابطه جنسی استفاده کنید.می توانید خودتان راه و روش جدید خلق کنید.

توجه به تفاوت ها

برای اینکه با مشکلات همسران در رابطه جنسی مواجه نشوید باید به نیاز های جسمی و عاطفی یک دیگر توجه کنید.گاهی زن یا مرد آمادگی روحی یا جسمی برای داشتن رابطه جنسی را ندارد.باید به خواسته های هم احترام بگذاریم و برای داشتن رابطه خوب تلاش کنیم.

رابطه خوب و دل چسب خود به خود اتفاق نمی افتد و باید برایش برنامه ریزی کرد.

نداشتن رابطه راه حل مناسبی نیست.

برای کسانی که ماه ها است با هم رابطه نداشته اند اما با هم نیز مشکلی ندارند عرض کنم که باید ابتدا دلیل این جدایی را پیدا کنید و پس از آن به فکر راه حل آن باشید.

اسپاسم یا گرفتگی عضله واژن

برای زنانی که گرفتگی عضله واژن دارند جای نگرانی نیست زیرا با مراجعه به پزشک و مشاوره با او می توانید این مشکل را حل کنید.فقط زوجین باید کمی صبور باشند.

خستگی مفرط

مشکلات همسران در رابطه جنسیاگر احساس خستگی می کنید باید کمتر کار کنید یا حداقل دو روز در هفته را کمتر کار کنید تا وقتی به منزل بر می گردید برای داشتن یک رابطه دل چسب نیز وقت داشته باشید.گاهی باید برای این کار برنامه ریزی کنید تا موفق شوید.

برنامه ریزی برای بر قراری رابطه

گاهی همسران با مشکلاتی در رابطه جنسی رو به رومی شوند که خیلی پیش پا افتاده است.باید برای روز یا شب سکس برنامه داشته باشید.بهتر است به هم قول دهید که فلان روز رابطه جنسی خواهیم داشت و همه جیز را برای روز موعود فراهم کنید.

شناخت ذائقه جنسی

تفاوت در ذائقه جنسی افراد مثل ذائقه غذایی و یا مثل اثر انگشت برای هر فردی متفاوت است.بهتر است هم دیگر را به طور کامل بشناسید و سعی کنید تا آنچه طرف مقابل اتان دوست دارد برایش انجام دهید تا لذت رابطه جنسی را افزایش دهید.

ساز گار با تغییرات پیش بروید.

اگر بخواهید به دلیل هر تغییری رابطه جنسی را متوقف کنید رابطه شما خراب خواهد شد.باید تلاش کنید و خودتان موقعیت را بسازید.باید با تغییرات حرکت کنید و راه حل درست را پیدا کنید.

چگونه شور و هیجان را به رابطه جنسی مان بر گردانیم؟

باید با هم صحبت کنید.کلمات عاشقانه فقط برای دوران نامزدی نیستند.داشتن رابطه خوب مراقبت می خواهد.به حرف همدیگر با توجه گوش دهید.به هم عشق بورزید.برای هم وقت بگذارید و کمی از دنیای دیجیتال فاصله بگیرید.

به توافق برسید.

گاهی همسران سر زمان رابطه جنسی با هم به مشکل بر می خورند.بهتر است دیدگاه اتان را عوض کنید و به توافق برسید.گاهی به خاطر هم کوتاه بیاید و از خودتان بگذرید.

ایجاد صمیمیت جنسی

با هم مهربان باشید.به هم احترام بگذارید و مواظب حرف هایی که می زنید باشید تا صمیمیت جنسی خود به خود به وجود بیاید.

پیشقدم باشید

چه اشکالی دارد اگر زنی گاهی اوقات پیشقدم باشد و خودش سکس را شروع کند.مردان از زنانی که مهربان و عاشق رابطه جنسی هستند خوشان می آید.می گویند اگر حوصله ندارید سکس انجام دهید تا شاد شوید.بنابراین گاهی خودتان را به مرد عرضه کنید تا دلبرتر شوید.

حذف توقعات اضافی

همان طور که در بالا ذکر شد نباید فیلم های پورنو را مشاهده کنید زیرا باعث به وجود آمدن توقعات خیالی می شود.بهتر است دیدن این گونه فیلم و کلیپ ها را کنار بگذارید.

 

نقش زن و شوهر در بهبود کیفیت رابطه چیست؟

مشکلات همسران در رابطه جنسیروابط سالم و موفق زمانی اتفاق می افتد که زوجین یگدیگر را درک کنند.زن در ابتدای رابطه نیاز به عشق ورزی،محبت کلامی و نوازش احتیاج دارد تا روحش برای شروع رابطه جنسی آماده شود.اما مرد نیاز دارد تا از نظر جسمی و ماساژ تامین شود تا رابطه جنسی برایش شروع شود اگر به نیاز های اولیه هم توجه نکنید ممکن است ازهم دور شوید.

تبدیل بحران ها به فرصت

وقتی مشکلی به وجود می آید به جای اینکه قهر کنید و کناره جویی کنید.دنبال یافتن راه حل و شاد زیستن باشید.گاهی زن غر می زند و مرد برای اینکه او را آرام کند،زن را در آغوش می گیرد و او را می بوسد.این کار باعث ایجاد عشق بین همسران می شود و زن نیز قطعا ادامه نخواهد داد.

خلاق باشید و از فرصت با هم بودن استفاده کنید.

مهربان باشید.

حین رابطه با هم مهربان باشید.از کار های هم تشکر کنید.سکس را فقط برای خالی شدن انجام ندهید.به رابطه جنسی اتان روح بدهید.قدر دان یکدیگر باشید.

مثبت اندیش باشید.

هنگام رابطه جنسی به نداشته هایتان فکر نکنید و فقط از با هم بودن لذت ببریدودر لحظه زندگی کنید.به نیاز های عاطفی هم توجه کنید.از کلمات محبت آمیز در سکس استفاده کنید.

استفاده از کلمات محبت آمیز

وقتی با هم همبستر می شوبد از کلمات عاشقانه و محبت آمیز استفاده کنید تا دل همسرتان را به دست بیاورید.مردان هم گاهی به شنیدن این کلمات نیاز دارند.یکدیگر را با گفتن واژه های محبت  آمیز سیراب کنید.

سلامت و کیفیت رابطه جنسی چه تاثیری بر باروری دارد؟

کرونا

در این زمان که بیماری کرونا شیوع پیدا کرده است و هنوز هیچ واکسن یا درمان قطعی برای آن پیدا نشده است.بهتر است هنگام سکس نکاتی را رعایت کنید تا دچار مشکلات همسران در رابطه جنسی نباشید.البته قابل ذکر است که کرونا از طریق سکس منتقل نمی شود اما از طریق قطرات ریز آب از دهان و بینی قابل انتقال است.بنابراین باید خیلی مراقبت کنید.

قبل از سکس نکاتی را باید رعایت کنید:

قبل از سکس دست ها را به خوبی بشویید.

دخول حتما واژینال باشد،زیرا ویروس کرونا در مدفوع افراد مبتلا دیده شده است.

از انجام رفتار های پر خطر اجتناب کنید.

کسانی که به کرونا مبتلا نیستتند می توانند باردار شوند.مراقب باشید که در کرونا بارداری ناخواسته نداشته باشید.زیرا ممکن است با مشکلات زیادی همراه باشد.

بارداری و همبستری

گاهی مشکلات همسران در رابطه جنسی به دلیل بارداری است.مثلا به علت ترس ار آسیب زدن به جنین باعث می شود که زن ومرد تمایلی به داشتن آمیزش نداشته باشند.

در بارداری اگر مرد سلامت و بهداشت خودش را رعایت نکند ممکن است باعث بروز عفونت در دستگاه تناسیلی خانم بشود.

گاهی مشکلات مردان باعث به وجود آمدن تبخال جنسی می شوند.به همین دلیل زنان در بارداری دوست ندارند که در بارداری رابطه جنسی داشته باشند.

اگر جفت پایین است یا زن باردار بواسیر داشته باشد نباید سکس مقعدی انجام دهد.

تغیرات میل جنسی در بارداری

بعضی مردان در سه ماهه اول بارداری علاقه خود به پدر شدن را با رابطه جنسی با همسرشان نشان می دهند.

بعضی مردان در طول بارداری از تغیر شکل همسرشان خوشحال اند و بعضی دیگر او را زشت تصور می کنند.

بعضی مردان به دلیل نگرانی ها و مسئولیت های آینده تمایلی به رابطه جنسی ندارند.

گروهی از مردان به کودکی که هنوز به دنیا نیامده حسودی می کنند.

گاهی زنان نیز در بارداری تمایلی به برقراری رابطه جنسی ندارند و این به دلیل بزرگ شدن شکم و یا حالت تهوع های زیاد در طول بارداری است.خانم ها در این دوران بسیار خسته می شوند و نباید آن ها را به رابطه جنسی مجبور کنید.

راه حل ها

با هم صحبت کنید.به خواسته های هم احترام بگذارید.یکدیگر را درک کنید.به زمان هایی فکر کنید که هیچ مشکلی وجود نداشت و همه روش های جنسی را امتحان کرده اید.لحظه هایی که کنار هم لذت برده اید را یاد آوری کنید.بیشتر از قبل با هم مهربان باشید.

این دوران می گذرد و دوباره همه چیز مثل سابق می شود.بنابراین صبور باشید.

در نهایت

لذت بردن و راحت بودن در رابطه جنسی حق هر دو نفر است.پس برای هم ارزش قائل شوید و به هم اهمیت بدهید.

با رابطه جنسی دل چسب به تقویت سیستم ایمنی بدنتان کمک کنید.

سلامت بدن افراد به داشتن رابطه جنسی کامل همراه با ارگاسم و لذت است.

اکسی توسین تولید شده از رابطه جنسی به افراد کمک می کند تا در مقابل سختی ها سازگار تر و مقاوم تر باشند.

انواع سکس ها را با هم امتحان کنید تا بدن و روح تان به آرامش برسد.

برای دستیابی به صمیمیت زناشویی بهتر است به عواطف و احساسات یکدیگر احترام بگذارید.

 

نظرات و تجربیات شما

ایمیل شما نمایش داده نمیشود.